ПРАДМЕТ, МЭТЫ, ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
Прадметам дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляецца арганізацыя навучання і выхавання навучэнцаў з парушэннем слыху.
У сваёй дзейнасці ўстанова адукацыі кіруецца прынцыпамі, асноўнымі напрамкамі дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, вызначанымі Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, якія адносяцца да кампетэнцыі ўстановы адукацыі.
Мэтамі дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляюцца:
- ажыццяўленне адукацыйнай дзейнасці з улікам асаблівасцей псіхафізічнага развіцця і індывідуальных магчымасцей навучэнцаў, патрабаванняў адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі;
- падрыхтоўка навучэнцаў да працоўнай дзейнасці, сямейнага жыцця, іх сацыялізацыя і інтэграцыя ў грамадства, фарміраванне неабходных ім у самастойным жыцці кампетэнцый, карэкцыя фізічных і (або) псіхічных парушэнняў іх развіцця;
- фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы навучэнца.
Для выканання мэт дзейнасці ўстанова адукацыі рэалізуе наступныя задачы:
1. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання спецыяльнай адукацыі навучэнцамі на ўзроўнях дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця і карэкцыі фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, якія забяспечваюць іх сацыяльную інтэграцыю;
2. забеспячэнне адукацыйнага ўзроўню ў адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі;
3. аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцам з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
4. забеспячэнне аховы здароўя навучэнцаў у адпаведнасці з заканадаўствам;
5. фарміраванне ў навучэнцаў грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;
6. фарміраванне фізічнай культуры, авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;
7. фарміраванне маральнай, эстэтычнай культуры і культуры ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання;
8. фарміраванне культуры сямейных адносін;
9. стварэнне ўмоў для пражывання, харчавання і медыцынскага абслугоўвання навучэнцаў.
На перыяд навучання навучэнцы бясплатна забяспечваюцца месцамі для пражывання;
- стварэнне ўмоў для сацыялізацыі, самаразвіцця і самарэалізацыі асобы навучэнца;
- падрыхтоўка да самастойнага жыцця, прафесійнага самавызначэння, выбару прафесіі і працы;
- аказанне кансультатыўнай дапамогі сем'ям, уключэнне бацькоў у працэс навучання і выхавання дзіцяці, фарміраванне ў іх адэкватных адносін да асаблівасцей яго развіцця, выпрацоўка аптымальных падыходаў да праблем сямейнага выхавання;
- стварэнне ўмоў для ўдасканалення прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў.
Для рэалізацыі мэт і задач установа адукацыі забяспечвае:
- спецыяльныя ўмовы для атрымання спецыяльнай адукацыі на ўзроўнях дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі: навучанне і выхаванне з арганізацыяй педагагічнай, медыцынскай, сацыяльнай і іншых відаў дапамогі, без якіх немагчыма або ўскладнена асваенне зместу адукацыйных праграм спецыяльнай адукацыі, у тым ліку з выкарыстаннем тэхнічных сродкаў сацыяльнай рэабілітацыі , вучэбных планаў спецыяльнай адукацыі і праграм спецыяльнай адукацыі, падручнікаў і навучальных дапаможнікаў спецыяльнай адукацыі, спецыяльных методык навучання, стварэннем адаптыўнай адукацыйнага асяроддзя;
- якасць адукацыі;
- распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі, яе ўдасканаленне;
- падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
- захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
- стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;
- распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку
- для навучэнцаў;
- распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку
- для работнікаў;
- маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў,
- педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
- меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;
- удзел у фарміраванні кантрольных лічбаў прыёму;
- патранат асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця на працягу двух гадоў пасля атрымання адукацыі ва ўстанове адукацыі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку;
- садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам, іншым арганізацыям у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;
- ажыццяўленне іншых абавязкаў у адпаведнасці з актамі заканадаўства.
Установа адукацыі ажыццяўляе правядзенне прафілактычных мерапрыемстваў па спыненні і забароне курэння, ужыванні алкагольных, наркатычных, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у памяшканнях установы адукацыі і на прылеглай тэрыторыі.
Установа адукацыі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў) у пазавучэбны час можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа. Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь.
Ва ўстанове адукацыі не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ажыццяўленне супярэчнай заканадаўству дзейнасці рэлігійных арганізацый.