Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Мэты і задачы

ПРАДМЕТ, МЭТЫ, ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

Прадметам дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляецца арганізацыя навучання і выхавання навучэнцаў з парушэннем слыху.

У сваёй дзейнасці ўстанова адукацыі кіруецца прынцыпамі, асноўнымі напрамкамі дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, вызначанымі Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, якія адносяцца да кампетэнцыі ўстановы адукацыі.

Мэтамі дзейнасці ўстановы адукацыі з'яўляюцца:

  1. ажыццяўленне адукацыйнай дзейнасці з улікам асаблівасцей псіхафізічнага развіцця і індывідуальных магчымасцей навучэнцаў, патрабаванняў адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі;
  2. падрыхтоўка навучэнцаў да працоўнай дзейнасці, сямейнага жыцця, іх сацыялізацыя і інтэграцыя ў грамадства, фарміраванне неабходных ім у самастойным жыцці кампетэнцый, карэкцыя фізічных і (або) псіхічных парушэнняў іх развіцця;
  3. фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы навучэнца.

Для выканання мэт дзейнасці ўстанова адукацыі рэалізуе наступныя задачы:

1. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання спецыяльнай адукацыі навучэнцамі на ўзроўнях дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця і карэкцыі фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, якія забяспечваюць іх сацыяльную інтэграцыю;

2. забеспячэнне адукацыйнага ўзроўню ў адпаведнасці з патрабаваннямі адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі;

3. аказанне карэкцыйна-педагагічнай дапамогі навучэнцам з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

4. забеспячэнне аховы здароўя навучэнцаў у адпаведнасці з заканадаўствам;

5. фарміраванне ў навучэнцаў грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;

6. фарміраванне фізічнай культуры, авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;

7. фарміраванне маральнай, эстэтычнай культуры і культуры ў галіне аховы навакольнага асяроддзя і прыродакарыстання;

8. фарміраванне культуры сямейных адносін;

9. стварэнне ўмоў для пражывання, харчавання і медыцынскага абслугоўвання навучэнцаў.

На перыяд навучання навучэнцы бясплатна забяспечваюцца месцамі для пражывання;

  • стварэнне ўмоў для сацыялізацыі, самаразвіцця і самарэалізацыі асобы навучэнца;
  • падрыхтоўка да самастойнага жыцця, прафесійнага самавызначэння, выбару прафесіі і працы;
  • аказанне кансультатыўнай дапамогі сем'ям, уключэнне бацькоў у працэс навучання і выхавання дзіцяці, фарміраванне ў іх адэкватных адносін да асаблівасцей яго развіцця, выпрацоўка аптымальных падыходаў да праблем сямейнага выхавання;
  • стварэнне ўмоў для ўдасканалення прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў.

Для рэалізацыі мэт і задач установа адукацыі забяспечвае:

  • спецыяльныя ўмовы для атрымання спецыяльнай адукацыі на ўзроўнях дашкольнай, агульнай сярэдняй адукацыі: навучанне і выхаванне з арганізацыяй педагагічнай, медыцынскай, сацыяльнай і іншых відаў дапамогі, без якіх немагчыма або ўскладнена асваенне зместу адукацыйных праграм спецыяльнай адукацыі, у тым ліку з выкарыстаннем тэхнічных сродкаў сацыяльнай рэабілітацыі , вучэбных планаў спецыяльнай адукацыі і праграм спецыяльнай адукацыі, падручнікаў і навучальных дапаможнікаў спецыяльнай адукацыі, спецыяльных методык навучання, стварэннем адаптыўнай адукацыйнага асяроддзя;
  • якасць адукацыі;
  • распрацоўку і зацвярджэнне ва ўстаноўленым парадку структурных элементаў навукова-метадычнага забеспячэння адукацыі, яе ўдасканаленне;
  • падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
  • захаванне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў;
  • стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў;
  • распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку
  • для навучэнцаў;
  • распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку
  • для работнікаў;
  • маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў,
  • педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі;
  • меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;
  • удзел у фарміраванні кантрольных лічбаў прыёму;
  • патранат асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця на працягу двух гадоў пасля атрымання адукацыі ва ўстанове адукацыі ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку;
  • садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам, іншым арганізацыям у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі;
  • ажыццяўленне іншых абавязкаў у адпаведнасці з актамі заканадаўства.


Установа адукацыі ажыццяўляе правядзенне прафілактычных мерапрыемстваў па спыненні і забароне курэння, ужыванні алкагольных, наркатычных, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у памяшканнях установы адукацыі і на прылеглай тэрыторыі.

Установа адукацыі ў пытаннях выхавання на падставе пісьмовых заяў навучэнцаў (законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў) у пазавучэбны час можа ўзаемадзейнічаць з зарэгістраванымі рэлігійнымі арганізацыямі з улікам іх уплыву на фарміраванне духоўных, культурных і дзяржаўных традыцый беларускага народа. Парадак, умовы, змест і формы такога ўзаемадзеяння вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь.

Ва ўстанове адукацыі не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ажыццяўленне супярэчнай заканадаўству дзейнасці рэлігійных арганізацый.

Раздзелы сайта